Saat Forumu-www.turksaatforumu.com - Saatlerin Hyde park'ı-Saat Sohbeti
 
TakvimAnasayfaGaleriSSSAramaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Saat Direği'nin Kırılması...

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Valjoux

avatar

Mesaj Sayısı : 504
Kayıt tarihi : 31/12/09
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Saat Direği'nin Kırılması...   Cuma 7 Mayıs - 7:25

Mekanik saatlerin düşürülmesi ya da şiddetle bir yere çarpılması sonucu oluşan en büyük hasarlardan biri de balans direkleri'nin kırılmasıdır.Bazen bunun şiddeti artığında çarklarda bile kırık söz konusu olabilir.Darbelere karşı geliştirilen sistemler direk kırılması olayını ne kadar minumum'a indirsede bazen kaçınılmaz sonuç gerçekleşiyor.Darbe'nin şiddeti bazen bir ucu bazen de direğin her iki ucunu da kırılabiliyor.Direkleri özellikle cep saati direği seçtim fotoğraflarda daha iyi anlaşılması için sol tarafta olan sağlam direk,sağ tarafta kırık olanı,fotoğraftaki her iki direkte şok sistemlerine sahip olmayan direkler.Direklerle ilgili daha fazla fotoğraf çekip bununla ilgili bir kaç bilgiyi ilerde paylaşırım.Hoşçakalın...

http://img202.imageshack.us/img202/9806/dsc0929n.jpg


En son Valjoux tarafından Perş. 17 Haz. - 6:48 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
barett

avatar

Mesaj Sayısı : 682
Kayıt tarihi : 25/12/09

MesajKonu: Geri: Saat Direği'nin Kırılması...   Cuma 7 Mayıs - 23:36

Valjoux arkadasimiz yine guzel bir konuya deginmis.Diergin saatte ki konumu uzerine gecen parcalari turkce isimleriyle anlatirsan daha yararli olabilir tessekurler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
crazyhours

avatar

Mesaj Sayısı : 1360
Kayıt tarihi : 27/01/10
Nerden : ordu

MesajKonu: Geri: Saat Direği'nin Kırılması...   Paz 9 Mayıs - 23:24

kırılınca bu kadar kısalıyor muymuş bende kırık direkli bir poljot vardı ama anlayamamıştım neresi kırık bunun demiştim ama kırıkmış bu duruma göre ..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Ahmet Emre

avatar

Mesaj Sayısı : 15
Kayıt tarihi : 04/04/10
Yaş : 53
Nerden : Ankara

MesajKonu: Geri: Saat Direği'nin Kırılması...   Salı 1 Haz. - 4:00

Bu bilgiler için teşekkürler, bir harf öğretenin kölesi olunuyorsa....
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
M.Ali Sade

avatar

Mesaj Sayısı : 404
Kayıt tarihi : 05/01/10
Yaş : 58

MesajKonu: Geri: Saat Direği'nin Kırılması...   Salı 1 Haz. - 6:20

Direk kırılması bir mekanik saatin başına gelebilecek en kötü işlerden birisidir.Direk kırılması kapak açıldığında anında görülebilir veya çiftle sallandığında aksın bozukluğu hissedilebilir.

Bazı direk kırılmalarında direk alttan veya üstten çok az bir miktar kırılabilir.Bu durumda yatay vaziyetlerde saat normal olarak çalışsa da, ya da çalışıyormuş gibi görünse de değişik duruş pozisyonlarında çalışmayarak arızaya geçer.Bu durumda direk kırılması hadisesi anlaşılamayabilir de.Bu durum saat çalışırken dinlendiğinde topal çalışması ve anormal gürültü çıkarmasıyla ya da aşırı ileri gitmeyle kendini belli edebilir.

Bu yüzden balans muayene edilirken sadece sağa sola değil yukarı aşağı da hareket ettirilerek küçük kırıklar da denetlenir.

Balans direğini değiştirmek oldukça zor ve saatçiliğin neredeyse en ince konusudur.Çünkü bu direği değiştirirken pandülün direkten ve baskıdan eğilip bükülmeden sökülmesi ve arşağın korunması oldukça zordur.Direği değiştirdiğimizi dahi kabul edersek pandülün eski haline getirilmesi,baskıya takılması,arşağın yeniden maşa ağzına denk gelmesi oldukça hassas işlerdir.

Şahsım adına ben bu direği değiştirmek yerine komple yeni balans ile değiştirmeyi daha uygun görürüm.Şimdiye kadar da öyle yaptım.

Ama benim yaşlarımda olmasına rağmen elleri titremeyen ve gözleri bir kartal gibi gören eski saatçilerimiz halen de mevcut.Onlar bir şekilde bu işlemi tereyağından kıl çeker gibi yapabilirler.

Herkese selamlar...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
crazyhours

avatar

Mesaj Sayısı : 1360
Kayıt tarihi : 27/01/10
Nerden : ordu

MesajKonu: Geri: Saat Direği'nin Kırılması...   Çarş. 2 Haz. - 21:35

komple balans değiştirmek ile tamir arasında masraf olarak işçiliği çıkartırsak galiba çok fark yoktur değil mi ?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
M.Ali Sade

avatar

Mesaj Sayısı : 404
Kayıt tarihi : 05/01/10
Yaş : 58

MesajKonu: Geri: Saat Direği'nin Kırılması...   Cuma 4 Haz. - 19:51

Alıntı :
komple balans değiştirmek ile tamir arasında masraf olarak işçiliği çıkartırsak galiba çok fark yoktur değil mi ?

Bu masrafı üç şekilde açıklayayım.

Direği kırılan saat yeni seri bir saat ise,yani bu saatin servisi varsa ve yedek parçası bir şekilde orijinal olarak temin edilebiliyorsa direğin değişimi komple balansa göre oldukça ucuza gelir.Ama her iki işlem de saat sahibine oldukça tuzluya patlayabilir.

Ama bu benim ve forumdaki pek çok arkadaşın sevdiği UT 6310,6325,76 veya AS 1130 gibi eski serilerden bir saat ise bunların yeni parçası artık pek yok.Tamirleri tamamen hurda,eski saatlerden parça ayıklamak suretiyle yapılıyor.Hurdaların değeri malum.Bunlar için o kadar ince ve zor bir işe girişmektense komple çalışan bir balansı üzerine takmak maliyet açısından bir fark teşkil etmez.Zaten yapan usta da bu saatlere öyle astronomik tamir ücretleri isteyemez.

Ya da eski olup da ne hurdada ve ne de orijinal parçada nasibi olmayan saatler vardır ki bunlar için benim ilk mesajımda belirttiğim gibi şahin gözlü,elleri zerre kadar titremeyen ve her şeyden önemlisi de işinin ehli usta bulup bu direği değiştirtmekten başka çare yoktur.

Herkese selamlar...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Sponsored content




MesajKonu: Geri: Saat Direği'nin Kırılması...   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Saat Direği'nin Kırılması...
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 99 Saat İçinde online Olan Üyeler
» Tarih ve Saat Ayarları
» Saat Formatı hakkında
» BUYRUN SÜPER SAAT KODU ..
» "Kimler Hatta?" Ora Nasil Flash Saat Koya Bilirim?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Türk Saatforumu :: GENEL SAAT FORUMLARI-KOLEKSİYON-BİLGİ :: Mekanik Saatler - Mekanizmalar ve Teknik Bilgiler-
Buraya geçin: