Merhabalar arkadaşlar
saatlere tutkumuz bu kadar yüksek iken otomaitik saatlerin bakımları, tamirat ve revizyonları nasıl yapılmalıdır, biraz da bunlardan bahsedeyim sizlere..
Otomatik saatlerle başlayalım, otomatik saatler genelde 3 ila 7 katman plaka arasına otutulmuş çark sistemlerinden oluşturulmaktadır, üzerleerinde çark gergileri ve çark kombinasyonları vardır. otomatik saatin bakımını yapacak kişi mutlaka usta olmalı ve eğer parça değişimi gerekiyorsa kesinlikle orjinal parçalar kullanmalıdır. En önemli nokta ise otomatik saat bakımında saatin makinası tamamıyle sökülüp benzin içerisinde tüm çark ve katmanlar dikkatlice kir ve yağ artıklarından arındırılmalıdır ve daha sonra benzinin içinden alınarak parçaların üzerindeki benzinin uçmasını bekledikten sonra ki bu kısım çok önemli çarklar sırasına göre ve kesinlikle çarkların uçlarının alt ve üst katmana muntazam bir şekilde oturmasına dikkat edilmelidir, ust katman monte edilirken eğer bir tek çark yuvasına tam otumamışsa çarkların ucundaki pimler kırılır veya eğilebilir ve önemli montaj aşaması da aksın yerine oturtulmasıdır çok çok zor bir işlemdir ve çok dikkatlı olunmaldır; çünkü aks çok oynak ve hassas bir parçadır ve alt yuvasına oturtulurken çatal kısımınada yerleşimi çok önemlidir. Eğer aks çatala muntazam oturmazsa saatinin hareketini sağlayan aksın dönüş hareketinden 1 ileri 1 geri sistemi ile hareket eden çatal sıkışma yapacaktır. Son olarak da aksın üst katmanı vardır bu katmana aks yayının ucuda bağlıdır, bu üst kısım yuvasına tam oturma sağladığında aks siz ona hareket vermeden kendisi hareket etmeye başlayacaktır. Eğer bu hareket olmuyorsa aksın montajında bir hata mevcuttur. ve her katman monte edildikten sonra saat literatüründe JEWEL diye adlandırılan kırmızı noktalar yaglanmalıdır, aks içinde bu geçerlidir, aksın kendisi kesinlikle yağlanmamalıdır yoksa aks yapışma yapar ve saat çalışmaz.
ve bazı saatçiler otomatik saatleri kolay olsun diye bizim CIZ-CIZ denen sistem yani benzinin içine saatin makinesini parçalarına ayırmadan komple atarlar ve kurma kolundan akrep ve yelkovanı çevirerek saati temizledik sanarak benzin içerisinden çıkarırlar ve yağlayıp saati size teslim ederler. Bu işlem kesinlikle geçerli değildir ve saat tamamen bakım görmüş olmaz ve saat randımanlı çalışmaz.
BU NEDENLE OTOMATİK SAATLER MUTLAKA BİR USTA TARAFINDAN İTİNA İLE SÖKÜLÜP TEMİZLENİP, MNTAJ SIRASINDA JEWELLERİNDEN YAĞLANARAK BAKIM İŞLEMİ TAMAMLANMALIDIR.
normalde seiko 5 saatin bakım ucreti sökülüp montaj işlemi 25 tl civarı tutar saatlerinizi bu fiyatlara göre ve en önemlisi usta ellere teslim edip tamir ettiriniz.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.