Herkese merhabalar arkadaşlar. Daha önce forumun danışma bölümünde açtığım bir konuda büyük çaplı bir pilot saati almak istediğimi söylemiş ve birkaç alternatifin linkini paylaşmıştım. Mekanizmalardan anlayan birçok arkadaş bana; böyle bir saat için 6497 veya 98' in (veya muadilleri); 2824 ve benzerlerinden daha uygun bir seçim olacağını söylemişti.
O an için aklıma gelmemişti ama şimdi merak ediyorum; neden? Yani; ilk grup mekanizmanın, ikinci gruptan artıları nelerdir. Yanlış söylüyorsam cehaletime bağlayın; 6497-98 rotorsuz, dolayısıyla manuel mekanizmalar. 2824 ve benzerleriyse rotorlu, dolayısıyla otomatik mekanizmalar. Yine ilk iki grubun alternansları biraz daha düşük bildiğim kadarıyla (18.800), diğerleriyse orient ve seikolarda 21600 den başlamakla beraber etalarda 28800 lere çıkıyor.
Alternans değerinin; zaman tutma hasasslığı ile doğru ya da ters bir orantısı yok sanırım. Kısacası benim iki grup mekanizma aralarında bildiğim tek fark; rotor ve alternans değerleri. Peki başka ne farklar vardır. Çark-dişli dizilimi farkından kaynaklanan; birbirlerine avantaj veya dezavantajları var mıdır? Büyük kasalı saatlere neden 6497-98 daha iyi olur, ne açıdan?
Bir de şunu merak ediyorum. 2836-2 gibi mekanizmaların; day-date çarklarının değiştirilebilmesi mümkün müdür? Mesela ben siyah kadranlı bir saat aldım ama day ve date; beyaz zemin üzerine siyah fontla yazılmış. Siyah zemin üzerine beyaz fontla yazılmış bir day-date çarkı bulup
(gerçi nasıl bulabilirim ve uyumluluk anlamında neye dikkat edilmesi gerekir; yoksa en kötü ihtimal sırf day-date çarkını kullanmak için bi replika alınabilir mesela)
iyi bir saat ustasında böyle bir değişim yaptırılabilmesi mümkün müdür?