Türk Saatforumu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Saat Forumu-www.turksaatforumu.com - Saatlerin Hyde park'ı-Saat Sohbeti
 
AnasayfaGaleriAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 mekanizmalar hk. bir soru..

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
lombardo

lombardo


Mesaj Sayısı : 106
Kayıt tarihi : 16/01/12
Yaş : 41
Nerden : İstanbul

mekanizmalar hk. bir soru.. Empty
MesajKonu: mekanizmalar hk. bir soru..   mekanizmalar hk. bir soru.. Icon_minipostedPaz 29 Nis. - 2:29

Herkese merhabalar arkadaşlar. Daha önce forumun danışma bölümünde açtığım bir konuda büyük çaplı bir pilot saati almak istediğimi söylemiş ve birkaç alternatifin linkini paylaşmıştım. Mekanizmalardan anlayan birçok arkadaş bana; böyle bir saat için 6497 veya 98' in (veya muadilleri); 2824 ve benzerlerinden daha uygun bir seçim olacağını söylemişti.

O an için aklıma gelmemişti ama şimdi merak ediyorum; neden? Yani; ilk grup mekanizmanın, ikinci gruptan artıları nelerdir. Yanlış söylüyorsam cehaletime bağlayın; 6497-98 rotorsuz, dolayısıyla manuel mekanizmalar. 2824 ve benzerleriyse rotorlu, dolayısıyla otomatik mekanizmalar. Yine ilk iki grubun alternansları biraz daha düşük bildiğim kadarıyla (18.800), diğerleriyse orient ve seikolarda 21600 den başlamakla beraber etalarda 28800 lere çıkıyor.

Alternans değerinin; zaman tutma hasasslığı ile doğru ya da ters bir orantısı yok sanırım. Kısacası benim iki grup mekanizma aralarında bildiğim tek fark; rotor ve alternans değerleri. Peki başka ne farklar vardır. Çark-dişli dizilimi farkından kaynaklanan; birbirlerine avantaj veya dezavantajları var mıdır? Büyük kasalı saatlere neden 6497-98 daha iyi olur, ne açıdan?

Bir de şunu merak ediyorum. 2836-2 gibi mekanizmaların; day-date çarklarının değiştirilebilmesi mümkün müdür? Mesela ben siyah kadranlı bir saat aldım ama day ve date; beyaz zemin üzerine siyah fontla yazılmış. Siyah zemin üzerine beyaz fontla yazılmış bir day-date çarkı bulup

(gerçi nasıl bulabilirim ve uyumluluk anlamında neye dikkat edilmesi gerekir; yoksa en kötü ihtimal sırf day-date çarkını kullanmak için bi replika alınabilir mesela)

iyi bir saat ustasında böyle bir değişim yaptırılabilmesi mümkün müdür?

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
lombardo

lombardo


Mesaj Sayısı : 106
Kayıt tarihi : 16/01/12
Yaş : 41
Nerden : İstanbul

mekanizmalar hk. bir soru.. Empty
MesajKonu: Geri: mekanizmalar hk. bir soru..   mekanizmalar hk. bir soru.. Icon_minipostedPaz 29 Nis. - 2:32

bu arada 6497-98 grubu mekanizmalar ile diğerleri (kronoları hariç tutuyorum) bildiğim son bir fark ise; ilk grubun küçük, ikinci grubunsa merkezi ve büyük saniyeye sahip olduğu..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
fuurkann




Mesaj Sayısı : 59
Kayıt tarihi : 04/11/10
Yaş : 33
Nerden : Elazığ

mekanizmalar hk. bir soru.. Empty
MesajKonu: Geri: mekanizmalar hk. bir soru..   mekanizmalar hk. bir soru.. Icon_minipostedPaz 29 Nis. - 2:52

+1
Üstadlar cevaplarsa benim de merakımı gidermiş olurlar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
teng

teng


Mesaj Sayısı : 5338
Kayıt tarihi : 04/07/09
Yaş : 68
Nerden : İstanbul

mekanizmalar hk. bir soru.. Empty
MesajKonu: Geri: mekanizmalar hk. bir soru..   mekanizmalar hk. bir soru.. Icon_minipostedPaz 29 Nis. - 9:12

Bence 6497 veya 6498 gibi mekanizmaların 2824 gibi mekanizmalara üstünlüğü daha büyük olmalarından ve çok uzun zamanlardan beri tecrübe edilmiş olmalarından kaynaklanıyor.
Cosc standartlarında da 30 mm üstündeki mekanizmalar daha küçük mekanizmalara oranla daha zor bir hassasiyet standartına sahip.
Daha büyük bir ve rotoru olmayan bir mekanizma neticede daha hassas bir yapıma yardımcı oluyor.
Day date çarkını aynı mekanizma olması şartı ile değiştirebilirsiniz. Ben beyaz fon üzerine siyah yazılı bir çarkı siyah fon üzerine beyaz rakamlı bir çark ile değiştirdim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
mekanizmalar hk. bir soru..
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» bi soru..
» Tag Heuer - bir soru
» Mekanizmalar arşiv...
» Alarmlı mekanizmalar
» merak ettiğim bir soru:)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Türk Saatforumu :: GENEL SAAT FORUMLARI-KOLEKSİYON-BİLGİ :: Mekanik Saatler - Mekanizmalar ve Teknik Bilgiler-
Buraya geçin: